sobota, 10 grudnia 2016

14. Przepis - Pierniczki

Pierniczki bez glutenu i cukru? Da się? Jasne, że się da! Oto dowód w jaki sposób można wykonać zdrowe i przepyszne pierniki!


Składniki:

2 jajka
250g miodu (można pół na pół dodać z odżywką białkową, u nas o smaku orzechów laskowych)
250g mąki ryżowej
200g mąki gryczanej
1 łyżeczka bezglutenowego proszku do pieczenia
4 łyżki oleju kokosowego (lub 100g masła)
1/2 łyżeczki cynamonu
1/2 łyżeczki kardamonu
1/2 łyżeczki skórki pomarańczy


Sposób przygotowania:

Podgrzewamy olej kokosowy, miód i przyprawy. Dodajemy do pozostałych składników i wyrabiamy ciasto. Wałkujemy i wycinamy foremkami kształty, układamy na blaszkę i wkładamy do wcześniej nagrzanego piekarnika do 180 stopni. Po około 5-7 minutach pierniczki są gotowe!
 

~Vicky~

12 komentarzy:

  1. Bardzo łatwy przepis. Ja już zrobiłam pierniczki :)
    Mój blog - Klik

    OdpowiedzUsuń
  2. Fajny przepis, skorzystam :)
    Zapraszam-Mój blog
    Odwdzięczam się za każdą obserwacje :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Tak szczerze to ja chyba ostatni raz pierniki robiłam w Anglii, czyli jakieś 6 lat temu ;/ Uwielbiam pierniki ♥

    londonkidx.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Mniam!
    Zapraszam na nowy post!
    Sprawdź też aktualne KONKURSY na moim blogu!
    ALEXANDRAK-BLOG.BLOGSPOT.COM


    OdpowiedzUsuń
  5. wyglądają smakowicie :)
    http://zatrzymacchwileulotne.blog.pl/

    OdpowiedzUsuń
  6. Jak zawsze świetny post! Na pewno wrócę :D
    Pozdrawiam
    nikolaprzybysz.pl-klikk

    OdpowiedzUsuń
  7. Jutro zaczynam produkcję ciastek, ale piekę tradycyjne :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Życie mi ratujesz tymi słodkościami, jestem po operacji wyrostka i jak na razie kupne ciastka to nie dał mnie , a szczególnie pierniczki :( Juz dzis pojawi sie nowy post, ale jeśli jeszcze nie widziałeś postu z cyklu second hand to koniecznie zapraszam do przeczytania! Napewno moje rady Ci sie przydadzą w poszukiwaniu perełek! 💕💋 https://paulina-dufaj.blogspot.com/?m=1

    OdpowiedzUsuń
  9. wszystko się da :) wystarczy chcieć! :) przepis super :)
    na pewno wykorzystam :)
    pozdrawiam
    http://zyciejakpomarancze.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  10. Ohh, już czuję ten smak!
    Cieplutko pozdrawiam!
    mój blog- M A V S E L I N A

    OdpowiedzUsuń
  11. super post, ja już upiekłam ciasteczka ale przepis sobie zapisze :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Ile pierniczków wyszło Ci z tego przepisu? ��

    OdpowiedzUsuń